Recap från veckan som gått.

Så då var jag här igen, vill blogga oftare men allt blir ju inte riktigt som man tänkt sig.

Så vad har då hänt under veckan som gått ? (Fårse om det är någon som orkar läsa hela haha)


Tisdag : Då jag fick en make-up lektion på Make up Store i julklapp från älskade bror C och lillasyster en från mig så passade vi på att gå innan hennes student och innan presentkortet gick ut haha :) Jag gav Lina som sminkade mig fria tyglar och hon gjorde det galet nice! Jag blev så gaaaalet nöjd med min sminkning, men kommer aldrig klara av att göra en lika fin själv. Får väl stå här hemma framför spegeln och leka med mitt nya smink haha  ! Lillasyster blev inte alls lika nöjd som jag blev, men men, jag tycker att hon blev fin iaf. Vår kompis C som jobbar som frilansare på Make up Store vet tydligen vilka de som sminkade oss är och lillsyrran fick tydligen den inte lika bra och jag fick Lina, den bästa!

Blev helt kär i en Face Mist, en typ av ansiktsvatten som återfuktar bara genom ett par sprayningar. Love it!


Onsdag
:
Söta lillasyster J tog studenten och JAG fick åka flak :) Tog en jädra tid innan man fick krama om henne och hänga en sköldpadda om halsen på ´na. Tänk att rektorer alltid ska hålla långa, tråkiga, trötta tal. Undra om det finns någon sida som tex www.rektorstal.se (oops ja klicka och se, det kanske finns.) som de går in på och kopierar rakt av? Haha
Men i vilket fall som, det var superkul att åka flak, roligare än på min egen student då musiken inte riktigt ville vara med.
Alltid mysigt med släkt och vänner som samlas, träffas inte överdrivet oftavår släkt men när det väl blir så är det supertrevligt!

Torsdag :
Vaknade och bestämde mig för att ta en lååång promenad ut till svärföräldrarnas hus ute på vischan. Ingen trottoar, bara jag och en liten asfaltsplätt, många motorcyklar, snäva kurvor och hoppet att förlita sig till. Är väl åtminstonde 9 km dit ut.
Jag gick o jag gick, gick, gick, gick. Tänkte att jag kanske skulle ta bussen vid nästa hållplats, nästa blev till nästa blev till nästa. Mellan två hållplatser så blir jag omkörd av bussj*vln.. Så jag fortsatte gå, gick förbi en hästhage, en äng, ett träsk och en golfbana.
Till saken hör att det ligger ett rehab längs vägen ut till svärföräldrarna, inte kul. När jag gick längs träsket så hade jag oturen att stöta på en av gästerna (?). Fattar inte att de får gå in till stan, alla vet ju att det inhandlas både det ena och det andra där. I vilket fall som. Killen jag mötte såg inte ut att vara den trevligaste typen men jag gick förbi med bestämda steg och pustade ut när han plockade upp mobilen och fokuserade på den istället. Kollade bakåt ett antal gånger för att se så att han inte följde efter, inge paranoid för övrigt. ;)
Efter att jag gått förbi infarten till golfbanan, blivit omkörd av en galen motorcyklist så såg jag på håll att det var en till typ på väg mot motsatt håll, ouch, men jag travade på. Till min förvåning stannar det en Relacom-bil vid vägkanten och väntar tills mannen och jag har passerat varandra. Killen i bilen har vevat ner rutan och frågar vart jag ska, det visar sig att han ska till precis samma ställe ute på vischan och han undrar om jag vill följa med. För att slippa gå förbi rehab och komma fram till huset fortare tackar jag ja och han välkomnar mig in i stöket.
Det visar sig att han hade åkt förbi den första killen som jag mötte och sen sett att jag var på väg åt motsatt håll då han var på väg in till stan för att köpa lunch. På väg tillbaka hade han mött killen igen som då hade tagit av sig tröjan, han hade då börjat fundera på vart jag hade tagit vägen då han inte såg mig någonstans, snäll som han var stannade han ju och "hjälpte" mig vid mötet av den andre. Han berättade i bilen att han har en 18årig dotter hemma som han också oroar sig för om kvällarna.  Tänk vilka killar det finns nu för tiden, inte hade väl jag trott att någon skulle bli orolig för min skull, men jag är honom evigt tacksam då man aldrig vet vad som kunde ha hänt. Tack tack tack till honom!
Resten av dagen tillbringade jag på en solstol i svärföräldrarnas trädgård :)

Fredag :
Jobbdags igen, men har tagit ledigt fram till 16 för att kunna gå på Es studentutsläpp borta i Södertälje. I en bil tillsammans med bror och föräldrar känner man att det är rätt skönt att ha flyttat hemifrån ;)
Solen steker och jag känner för första gången i år hur det rinner en svettdroppe längs min ryggrad, ursch, får rysningar.
Börjar jobba 16 och det är som vanligt, har tröttnat rejält på stället jag jobbar på nu, vill bara ha ett nytt jobb snarast !
Efter jobbet så åker jag till sambons lillabror som tog studenten samma dag, kul att hinna gratta innan han sticker iväg haha :) hans fina tjej K var där, lika mysig som vanligt ! Efter 10 min får jag frågan om jag vill skjutsa dem till bussen, och vad gör man inte ? Får erbjudandet om 100:- i bensinpengar men tacka snällt nej haha.
Efter skjutsandet åker jag tillbaka och får smörgåstårta, yummie !

Lördag :
Har sovit hemma hos föräldrarna då jobbet börjar tidigt. Ingenting exalterande händer förutom att jag får ha hand om en uppläggning på jobbet, det roligaste jag kan å göra, då trivs jag som bäst. Den blev superfin, jordgubbar och en massa annat gott på :)
Efter jobbet är det full rulle till Kvantum för att inhandla lite middag och införskaffa oss en Soda Streamer, yäääi! Så bra att ha en sån hemma, slipper köpa en massa flaskvatten = spara in på naturen och miljöförstöring = tummen upp !
Efter tacomiddagen blir sambon ivägdragen till Eriksö där det ska gymmas, jag blir inkallad lite senare som watergirl (?) samt även domare i en het volleybollmatch mellan gymmare och kanotister.  Kan säga så mycket som att kanotister inte riktigt är sådär jättebra på volleyboll. Sorry guys! Blir en sen kväll med filmavslutning hos tvillingarna :)

Söndag :
Ännu en tidig helgmorgon, började kl 8 , är så trött på sånt ! Vill ha semester ! Tråkigt tråkigt tråkigt på jobbet, vill bara hem varenda sekund nästan av dagen. Riger sambon och får veta att de ligger på en strand och solar, suck! Jag hinner i allafall sitta ute i solen i 45 minuter på mina raster.
Efter jobbet så åkte jag hem, glodde liet på Miami Ink och efter det LA Ink. Underbart :)
Blev en tripp ut på vischan och grillning hos Ms föräldrar, alltid mysigt .

Och nu sitter jag här, måndag igen. ska alldeles straxt gå ut på balkongen, sätta mig med DN (vuxenpoäng) och sola lite innan jobbet kallar.

Ha det gött alla som har orkat läsa enda hit!
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0